מה זה בכלל גראנד פונדו ?

 

  

 

פירושן של צירוף המילים GRAN FONDO באיטלקית הוא רכיבה גדולה, big ride.
ה GRAN FONDO אלו הם מסורת של אירועי רכיבה למרחקים ארוכים, עם המוני משתתפים, שהפכו פופולריים מאוד באיטליה. בצרפת הם זכו לכינוי "cyclosportives". ההשתתפות פתוחה בפני רוכבי אופניים באשר הם, בכל מגוון הרמות והיכולות.
 

תארו לעצמכם נוף, כמובן הררי ותוסיפו לזה כמה אלפי רוכבי אופניים החל ממקצוענים ועד רוכבים מתיירים, בני שמונים. זהו שילוב של רכיבה אשר תוכננה מראש, יחד עם לוויי רפואי, אזורי הזנה מאוישים על ידי מתנדבים המגישים בשימחה כריכים, פירות, משקאות, ועצירתה של התנועה בצמתים בכדי לאפשר מעבר. את האירוע מקשטים צופים נלהבים ותומכים לכל אורכו של המסלול. ואם לא די בכך, האירוע מקבל פרסום על ידי מגזיני האופניים הגדולים.
אנרגיה, התרגשות, אווירה! - זה GRAN FONDO, תופעה אשר סוחפת את איטליה בסערה. GRAN FONDO משמעו מרחקים ארוכים או סיבולת גדולה. רוכבי אופניים אשר יוצאים לרכוב למען הסיפוק והגאווה אל קו הסיום. אחרים רוצים לשפר שיאים קודמים ולאתגר את עצמם, את חבריהם ואת חברי הצוות שלהם.
ויש את אלו שרוכבים כדי לנצח! התופעה גדלה למימדי ענק עד למצב שיש עכשיו GRAN FONDO מקצועי, Gran עם נותני חסות, רוכבי אופניים בשכר, חלקם מקצוענים לשעבר. כתוצאה מכך, רוכב חובב ממוצע יכול לשכוח אי פעם לזכות ב GRAN FONDO . אבל אם אתם רוצים לדעת מה זה להתחרות ולהרגיש כמו מקצוען, זו ההזדמנות שלכם. אתם פשוט עשויים למצוא את עצמכם רוכבים ליד מקצוענים שהם בחזקת "אגדה" כדוגמת האנשים ברשימה הבאה: Francesco Moser, Gianni Bugno, Maurizio Fondriest, Gianni Motta, Marino Basso, Felice Gimondi, Silvio Martinello, Miguel Indurain, and Franco Ballerini, or current pros like Matteo Tosatto, Nicole Brandli, Marzio Bruseghin, and Diana Ziliute..
אורכם של מרוצי ה Gran fondo הם בדרך כלל 160-225 קילומטרים. לעיתים ישנם מסלולי medio שאורכם כ- 120 ק"מ, לאלה שלא מוכנים או מסוגלים לרכוב את כל המסלול הארוך. המסלולים המקוצרים, הם גירסאות מקוצרות של הארוכים, אלו מסלולים שמנצלים את רוב הכבישים של המסלול הארוך, אבל עושים קיצורי דרך כדי להימנע מחלק מהעליות.

 

צילום ה GRAN FONDO ע"י חדשות Campagnolo.

איך זה עובד?
חלק מהאירועים הם תחרותיים ואחרים אינם (ובכל זאת הם עדיין מעניקים פרס לזוכים!). בגירסא התחרותית ישנה מערכת תיזמון אוטומטית, לרוכבי המרוץ יש מספר; הסיווג כולו מתפרסם וכמו גם זמני הסיום והם עשויים פעמים רבות להיחשב בדירוג האישי של מרוצים מסויימים בעונה.
האירועים הגדולים מתחילים בקבוצות, הקבוצה הראשונה שמורה לרוכבי עלית של gran fondo , עם שיאים מוכחים ולאחרים אשר יכולים לספק ראיות מוצקות, שהם מתאימים לקבוצה זו וכמובן לכל המקצוענים למיניהם. הקבוצה האחרונה היא קבוצה של כל משוטטי האופניים למיניהם.
ומה שביניהם, נועד בשביל מתחרים cicloamatore (חובבים).
מספרי המרוץ נקבעים על פי סדר הכניסה למרוץ. הנשים, מקבלות לעתים קרובות מקומות בקבוצה הפותחת. הרוכבים אשר עושים את המירוץ שאינו תחרותי, חלקם מתחילים בכניסה המונית, ואילו אחרים עושים זאת בסגנון צרפתי Alla Francese. קבוצות הרוכבים מוזנקות בזו אחר זו, במרווחי זמן קבועים ומתוזמנים וכל מי שיוצא מקבל כרטיס ביד, אותו הוא נדרש לשאת עד קו הסיום, כאשר במהלך המירוץ הוא מנוקב בנקודות ספציפיות.

מה מחיר המירוץ, ומה מקבלים תמורת תשלום זה.
דמי כניסה עבור המירוץ העיקרי, הם בדרך כלל בסך של 30-40 האירו ($ 37 - $ 50). תשלום זה מבטיח תמיכה רפואית ומכנית, רכב מאסף, וכיבוד לאורך התוואי. בסיום המירוץ, ניתנים קופונים לארוחת פסטה ושתיה.
בדרך כלל ניתנות מתנות מנותני החסות, כמו חטיפי אנרגיה או ג 'לים, בקבוקי מים, משחות עיסוי ובנוסף, פריטי הנצחה בהחלט ראויים.
חלק מהאירועים בקנה מידה קטן יותר, עלותם רק כמה האירו מעטים, מציאה אמיתית. אמנם לא יהיה תיזמון אוטומטי וארוחת צהריים לא תמיד נכללת ב"חבילה", אבל יהיה כיבוד חופשי ותמיכה לאורך התוואי, ובזכות נדיבותם של נותני החסות ניתן לקבל גאדג 'ט או פריט הנצחה כלשהו, כגון בקבוקי ספריי של ניקוי האופניים - מאוד שימושי. וכמו כן, תמיד יש שפע של פרסים והגרלות.
מלבד ה- GRAN FONDO, אילו עוד רכיבות מאורגנות ניתן למצוא
ישנם ארועים שמסלול הרכיבה הוא כ 120-160 קילומטרים וכפי שצויין בתחילת המאמר ישנם מסלולי medio שאורכם כ- 120 ק"מ, שבאים לתת לצעירים, למבוגרים ולאלו שאינם מסוגלים, את האפשרות להתחרות. רובם הם מעיין "רכיבות טיול" ותחרויות תיור.
בסוג זה של אירוע, קבוצות מאורגנות אשר מתחרות ומתוכן רוב הרוכבים חוצים את קו הסיום לא רק זוכות בפרסים, אלא צוברות נקודות קבוצתיות, מחוזיות, אזוריות, ואפילו באליפות רכיבה לאומית. קבוצות עשויות גם לזכות בנקודות נוספות עבור עצם הנסיעה של מרחק כה רב למען השתתפות באירוע, ומרחקי הרכיבה הנמדדים לכל אחד מחברי הקבוצה נכנסים לחישוב הניקוד הסופי.
תחרויות אלו נלקחות ברצינות רבה וקרבות מוראליים נערכים בין הקבוצות.
אחד הטיולים החביבים, בעבר נקרא Ritrovarsi con Francesco (עכשיו רישמית La Moser) אשר החל כסיבוב פרידה עם Francesco Moser, כאשר הוא פרש מן התחרות. אך מאז הוא ממשיך וממשיך
וב 2008 ציינו 20 שנים לקיומו!
אלו 80 ק"מ של רכיבה מדהימה שכולה אחווה, כיף, עידוד נהדר ויופי טבעי, שהם בעצם הלב והנשמה של רכיבה.

הטוב, הרע והמכוער
מהו החלק הטוב ביותר של granfondos? אלוף אולימפי Antonella Bellutti, ביטא זאת היטב: "מה מושך אנשים מכל רחבי העולם 'להרוג' את עצמם על מסלול כזה קשה, המתחיל 6:30 בבוקר, שלא לדבר על דמי הכניסה שהם לא ממש פרוטות.
שאלתי הרבה משתתפים והתשובות שלהם היו זהות: שהסיפוק של סיום כזה מבחן קשה, המתאפשר על ידי התלהבות ואנרגיה של כל כך הרבה אנשים, כולם יחד בשלווה, הסיפוק זה פשוט להיות שם, להיות הגיבור ברגע של שמחה קולקטיבית, של האצלה של עייפות והכל בשם האופניים ... צעירים ומבוגרים, גברים ונשים, תחרותיים, תיירותיים, מאומנים היטב ופחות , לבד, זוגות וקבוצות, איטלקים וזרים: יקום ססגוני אך עם תשוקה אחת: האופניים! "
מצד שני, Fondos Gran יכול להוציא את הגרוע ביותר מאנשים. מה שאמור לשמש כתרופה ללחץ של החיים המודרניים הופך מלחיץ בפני עצמו. ישנם משתתפים שהאגו מניע אותם לרכוב באופן חסר זהירות ומסכן חיים, נדחפים בירידות ומרמים בכל דרך אפשרית, הכול רק כדי לסיים במקומות גבוהים.
עוד יותר מגוחך, עם זאת, הוא נוכחותם של תומכי רכיבות ה granfondos.
המקצוענים לעתים קרובות משתתפים באירועים הללו כחלק מאימון, לשם הנאה, או על פי בקשה של המארגנים ונותני חסות, ואילו שאר המשתתפים נהנים מהזדמנות לרכוב איתם. ויש כמובן גם את אלו שנהנים להביס אחרים, אבל זה כבר עניין אחר. שזה מגוחך כי הלא רוב הרוכבים בקושי מודעים לאירועים הללו, ובוודאי שלא אכפת להם מי חוצה את קו הסיום ראשון. אפילו המגזינים שנותנים כיסוי לאירועים הללו בקושי מזכירים את הזוכים . במקום זה מעדיפים לתת מקום לסיפורים של המשתתפים הרגילים שנבחרו באקראי.
זה לא קשה להתעלם מכל ההיבטים השליליים של Gran Fondos: כל מה שנחוץ הוא להפוך אותם ללא תחרותיים. במקום להביט בשעון צריך לסלק את המחשבות האובססיביות של הזמנים, הרוכבים צריכים להרגע ולהביט בנוף המרהיב. לחשוב על איך לעודד את חבריהם הרוכבים, במקום לנסות להשאיר אותם באבק שלהם.
המהדורה הראשונה של La Pinarello Cycling Marathon מרתון אופניים (לשעבר GF Pinarello), תתקיים בחודש יולי 2010.
אתר האינטרנט של Pinarello קורא לה: "הסקרנות התעוררה בנוגע לבחירה להחליף את הקלאסי" פתרון משותף אומץ על ידי רוכבים רבים של ה Granfondo מכל העולם. כמו תמיד, האבטחה של רוכבי האופניים הוא נושא בסיסי עבור הוועדה המארגנת. תנאי המרוץ הפכו מסוכנים מדי בשנים האחרונות, מעל הכל, הטירוף, תחרותיות מוגזמת וחוסר הניסיון של משתתפים רבים. למשתתפים ב Granfondo צריכה להיות דרך אחת למדוד את עצמם, בהערכה וכבוד לקושי המירוץ שעומד לפניהם.
המארגנים החליטו לא לשלול את הבחירה של רוכב להתחרות עם כוח עוז, בהתמודדות עם אתגר של עליות קשות, החום והמסלול של 200 ק"מ. הם אף מאפשרים לכל רוכב ליהנות מהמירוץ, עם זאת, כל אחד יכבד את הגבולות שקיימים על עצמו ויכבד את שאר הרוכבים במירוץ.

 Bravissimi! מי יתן ובעקבותיהם יבואו עוד ארועים כאלו.
--------------------------------------------------

פורסם בתאריך 1.2.2010

תורגם מאתר biciveneto.